Astelehenero 8:00etan zure epostan
Eskola inguruko natur guneak aztertu dituzte Hernaniko Lehen Hezkuntzako bost ikastetxeetako ikasleek. Helburua, bikoitza: klima larrialdiari aurre egiteko eremu horiek identifikatu eta kontserbatzea batetik, eta hezkuntzarako erabiltzea, bestetik. Eskola bakoitzak natur eremu bana proposatu du eta sarea osatu dute orain.
1980an Irunen jaioa. 2004. urtetik da erredaktore Argian. Gizarte gaiei eta zinemari buruz idatzi ohi du.
Hernani Natura Herria proiektu komunitarioa ikasturte hasieran abiatu zuten eta asteazken honetan egin dute itxiera ekitaldia. Lehen Hezkuntzako eskola guztiek hartu dute parte eta 3. eta 4. mailako ikasleak aritu dira buru-belarri (8-10 urte inguruko ikasleak). Bi xedek gidatu dute proiektua: Hernaniko Udalak plan bat du martxan, klima larrialdiari aurre egin asmoz herri jasangarriagoa edo erresilienteagoa lortzeko, eta plan horren barruan natur eremuak identifikatzea izan du helburu proiektuak, gero horiek kontserbatu eta krisi klimatikoaren aurrean aintzat hartzeko. Bestetik, Berritzegunearen helburua izan da natur gune publiko horiek ezagutzea eta aztertzea, gero herriko ikastetxe guztiek didaktikoki erabili ditzaten.
“Ikasleak eurak izan dira prozesua aurrera eraman dutenak, horren bidez ikasketa bat izan dute; eta gainera, komunitateari zerbitzu egin diote”, nabarmendu dio ARGIAri Iñaki Sanz-Azkue Berritzeguneko kide eta proiektuaren koordinatzaileak. Berak kontatu dizkigu prozesuaren nondik norakoak.
Lehenik, irakasleek prozesua diseinatu dute, Sanz-Azkueren laguntzaz, eta ikastetxe bakoitzak bere inguruko natur eremuak identifikatu ditu (batzuek mapa batean kokatu dituzte eremuak, beste batzuek zerrendak egin dituzte…). Hernaniko Udalak emandako plano baten bidez, gune horiek publikoak ala pribatuak diren eta herri-antolamendua zein den ikusi dute.
"Eremu bakoitzak ekosistema ezberdin bati erantzutea bilatu da, horrela landu dezakezulako basoa, ibaia, horma zahar bat, belardi bat…"
Ondoren, ikasleek ikastetxe inguruko hiru eremu natural aukeratu dituzte, hainbat irizpide kontuan hartuta; hala nola gertutasuna, irisgarritasuna, biodibertsitatea edota hezkuntza aldetik duen potentzialtasuna. “Eremu bakoitzak ekosistema ezberdin bati erantzutea ere bilatu da, horrek joko handiagoa ematen baitu didaktikoki, landu dezakezulako basoa, ibaia, horma zahar bat, belardi bat…”. Behin eremuak aukeratuta, horien habitata deskribatu dute (batzuek marrazkiz, beste batzuek argazki bidez), zientziaren didaktika aplikatuz eta metodologia ezberdinak erabiliz.
Bost ikastetxe, bost proposamen
Asteazken honetan, udaletxean antolaturiko itxiera ekitaldian, ikastetxe bakoitzak proposatuko du aukeratu dituen hiru natura gune horietatik zein den egokiena. Hala, guztira proposatuko diren bost eremuen artean sarea sortuko da, natur guneak Hernaniko ikastetxe guztiek erabili ditzaten. Ikasleekin biodibertsitatea nola jorratu azaltzeko, EHUko irakasle batek formatuko ditu martxoan proiektuaren koordinatzaileak, eta material didaktiko bat sortzea da asmoa, herriko eskola guztientzat.
“Etorkizunera begira, lanketarekin jarraitzea interesgarria litzateke: batetik, ikustea ea nola hobetu eremu berde horiek klima larrialdiari aurre egiteko, eta bestetik, aztertzea zer egin beharko litzatekeen guneak didaktikoki interesgarriagoak bihurtzeko”, amaitu du Iñaki Sanz-Azkuek.
EMAN HARTURAKO:
Zirkuitu ibilbidea 2, Industrialdea 15
20160 Lasarte-Oria. Gipuzkoa. Euskal Herria
bizibaratzea@bizibaratzea.eus
+34 943371545