Landareak oxigenoa ematen digute, birikei eta arimari.

Espainiako Sustapen Ministerioa: “Ez dakigu Ezkioko lotunea oso bideragarria den”

Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.


2025eko martxoaren 07a
Euskal Yaren AHTko azpiegitura zati bat.
Mundu bizigarriago bat eta bizitza gozagarriago bat egunero lantzen dugunon komunitateak eusten dugu Bizi Baratzea. Horregatik jartzen ditugu sarean eduki denak libre, Lurrari begiratzen eta entzuten diogunak gero eta gehiago izan gaitezen. Batu komunitatera. EGIN BIZI BARATZEAKOA.

Duela bi aste ika-mika handia piztu zen PSNko eledun Ramón Alzorrizek esan ondoren Nafarroako AHTko lotunea Euskal Y-arekin Gasteiztik izango zela bai ala bai. Hego Euskal Herriko agintariek Espainiako Gobernuaren iritzi ofiziala jakin arte ez zutela ezer esango adierazi zuten.

Azterketa ofizialen emaitzak ez dira oraindik iritsi eta pentsatzekoa ez direla laster etorriko, Aralar azpian egin beharreko katak oraindik hasi gabe daude eta. Ministerioak emandako erantzunean, azterketak egiteko zailtasunei egin die erreferentzia, horiek egin beharreko lekuetako udalak AHTko proiektuaren aurka daudelako eta traba ugari jartzen ari direlako, “horrek azterketak atzeratzen ditu”.

Sustapen Ministerioaren esanetan, ingurumenaren ikuspegitik Aralarrekoak balio handiko lurrak dira, hidrogeologia oso konplexua dutenak. Aralar azpian eremu karstikoak daudela dio eta, hortaz, ministerioak ez dakiela lotune hori oso bideragarria den. 2018koa da Sustapen Ministerioak –orduan PPren esku– gaiaz erabakitzeko egindako azken azterketa ofiziala eta, hark ere Gasteizko lotunea hobesten zuen.

Ezkioko balizko aukera honetan bada zerbait oso bitxia, ez dago argi lotunea zein izango den, baina Ezkion aspalditik ia bukatuta dago trena jasotzeko geltokia eta hara doan errepidea. Espazio hori, hala ere, ez litzateke horretarako bakarrik erabiliko, tren lasterren aurreratze eta aparkaleku gune gisa ere aurreikusita baitago.

“Baliatu bide zaharra”

AHTren aurkako mugimendu zabalak, aldiz, AHT bera arbuiatzen du eta Sakanako eta Arabako Lautada bailarak gehiago ez txikitzeko, egungo trenbidea baliatzea proposatzen du. Bailara estuak dagoeneko badu errepide zaharra, autobidea, egungo trenbidea eta orain gehituko litzaioke laugarren azpiegitura bat, AHTren trenbidea. Bailararen jasangarritasunerako hori gehiegizkoa dela eta tren sozialaren aldeko plataformak egungo trenbidea hobetzeko proposamena luzatu du.


 

 

 

2027an ixten hasi behar diren zentral nuklearrak mantentzeko eskatu diote Iberdrolak eta Endesak Espainiako Gobernuari
Espainiako Estatuko zentral nuklearrak itxi ez daitezen aktoreen presioak gora jarraitzen du. Otsailaren 12an Espainiako Kongresuak itxi beharreko zentral nuklearrak ez ixteko eskatu zion Espainiako... (+)
AHT Hego Euskal Herrian: 15.000 milioi euroko inbertsioa Irunera abiadura handian iristeko?
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera... (+)
Apurketaren mamua beti hor
Valentziako tanta hotzaren ondoren hondamendiaren itzala beste leku batzuetara ere hedatu da: zer gertatuko litzateke horrelako denborale erraldoi batek Esako urtegi handitua kolpatuko balu? Eutsiko... (+)
Nafarroako AHTko lanetan esklabotza egoerak daudela salatu du AHT Gelditu elkarteak
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan. (+)
Ezezkoa eman dio Eskoriatza eta Aramaio arteko parke eolikoari Espainiako Gobernuak
Espainiako Gobernuko Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demokratikorako Ministerioak atzera bota du Statkraf multinazionalak Araba eta Gipuzkoa artean eraiki nahi zuen Itsaraz parke eolikoa. (+)
gora