Astelehenero 8:00etan zure epostan
Informazio Publikoaren Sarbiderako Euskal Batzordera jo behar izan ondoren, talde ekologistak Lehendakari Agirreren kaleko radar “pedagogikoan” jasotako datuak jaso ditu Udaletik. Datuak burugogorrak dira, eta berriro erakusten dute radar horrek aspaldi utzi ziola disuasio-izaera izateari; izan ere, inguruan dabiltzan ibilgailuen % 54k bakarrik errespetatzen dute abiadura-muga:
* 2025, abuztuaren 12ra arte eskuragarri dauden datuen arabera kalkulatutako datuak Iturria: geuk egina, Basauriko Udaltzaingoak emandako datuetan oinarrituta.
Era berean, nabarmentzekoa da udalerriko puntu horretatik zirkulatzen ari diren ibilgailuen kopuruak etengabe egin duela gora. Badirudi abiadura-muga betez zirkulatzen duten ibilgailuen gutxieneko gehikuntza bidearen saturazioaren ondorio dela, araua gehiago errespetatzearen ondorio baino. 2025erako aurreikuspena negargarria da; izan ere, urtarrilaren 1etik abuztuaren 12ra bitarteko datuekin, kopurua kezkagarria da: abuztuaren 12an 58.858 ibilgailu igaro dira, hau da, 2024 osoan zenbatu ziren ibilgailuen % 74 (79.000). Hau da, datu horiek 2025 osora estrapolatzen badira, aurreikuspenen arabera 96.000 ibilgailu inguru zenbatu ahal izango dira, eta hori % 25eko igoera izango litzateke. Sekulako kolpea Basaurin garraio publikoaren erabilera eta/edo mugikortasun jasangarria sustatzeko ustezko politikei. Hurrengo grafikoan, urteko ibilgailu kopuruaren bilakaera erakusten da, eta nabarmentzekoa da 2022an pandemiak eragindako beherakada, eta urtez urte puntu horretatik zirkulatzen duten ibilgailuen kopuruak gora egin duela berriro. Datuak sendoak dira, eta udalerriko trafiko-bolumena murrizteko neurririk ez dagoela erakusten dute.
* 2025, abuztuaren 12ra arte eskuragarri dauden datuen arabera kalkulatutako datuak Iturria: geuk egina, Basauriko Udaltzaingoak emandako datuetan oinarrituta.
Talde ekologistak sentitzen du mugikortasun iraunkor, seguru eta osasungarri baten aldeko anbizio politiko falta historikoa, berehalako ekintzarik eza eta trafiko motorizatu pribatuaren ezinbesteko hazkundea, udalerriko gobernu-taldearen neurri faltaren ondorioz. Oso luzeak eta zehatzak izan dira ekologistek eta Basauriko elkarteetako beste elkarte batzuek Hiri Mugikortasun Iraunkorreko Planari egindako alegazioak. PMUSa 2025ean onartu zen behin betiko, eta nabarmentzekoa da talde horiek egindako ekarpen eta alegazio gehienak baztertu izana, bai eta herritarrek plan horretan parte hartu ez izana ere.
Aste honetako prentsa-oharrean radarraren datuak eskatu zituzten, eta bertan ekologistek apirilaren 27ko prentsa-oharrari egiten diote erreferentzia. Ohar horretan, Basauri ibilgailuen trafikoak eragindako ezbehar-kopuruagatik nabarmentzen duten beste udalerri batzuekin alderatzen da. Ohar horretan, halaber, denboran zehar mugikortasun jasangarriago, seguruago eta osasungarriago baten alde egiteko egindako proposamenak gogorarazi zituzten.
EMAN HARTURAKO:
Zirkuitu ibilbidea 2, Industrialdea 15
20160 Lasarte-Oria. Gipuzkoa. Euskal Herria
bizibaratzea@bizibaratzea.eus
+34 943371545