‘BIDEBERDEAK’ BIZKAIKO IBILBIDE BERDEEN LURRALDE PLAN SEKTORIALEKO Planen eta Programen Ingurumen Ebaluazio Estrategikoaren barruan, Sagarrak Ekologista Taldeak 10 alegazio aurkeztu ditu, eta jarraian laburbilduko ditugu.
Plana bide onetik doala uste dugu. Hala ere, planean bertan eta dagoeneko eginda dagoen azpiegituran hobekuntza asko behar ditu, egoera txarrean daude edo ez dituzte gutxieneko espezifikazioak betetzen erabiltzaileen segurtasunerako.
Hona hemen aurkeztutako alegazioak, laburbilduta:
Ibilbideen eguneroko erabilera helburu turistikoen edo kulturalen gainetik jarri behar da (noizbehinkako erabilera); beraz, lan-eremu nagusiak, ikasketa-eremuak, ospitaleak, aisialdi-guneak eta abar sartzeko eskatzen dugu.
Plan honetan jasotzen den azpiegituraren zati bat ez dago egoera onean, eta ez ditu betetzen Aldundiak berak ezartzen dituen gutxieneko berezitasunak. Beraz, tarte horiek egokitu egin behar dira bukatutzat eman aurretik.
Gainera, trazadura horietan estutze askotan oinezkoak eta bizikletak ibili behar dira, bi norabideetan, metro bat pasatxoko espazioetan. Trazadura-ibilbide batzuk aldatu behar dira, handitu egin behar dira eta ibilbide berde guztiek gutxieneko zabalera bete behar dute.
Oinezkoentzako bideen, txirrindularien eta ibilgailu motordunen artean bereizketa fisiko eta erreala dagoen ibilbide berdeei lehentasuna ematea eskatzen dugu.
Bizikletak alokatzeko zerbitzu berria, “Bizkaibizi” , Bizkaiko udalerri guztietara iritsi beharko litzateke. Hori dela eta, Ibilbide Berdeen planean zerbitzu hori handitzeko eskatu nahi dugu. Erraz handitu daiteke “Bideberdeak” sarea eraikitzearekin batera.
Gure ustez, ibilbide berdeen sarearen egungo diseinua, ardatz nagusietan eta bigarren mailakoetan banatua, diskriminatzailea eta ez oso praktikoa da, eta, beraz, ez dio egunerokotasunari laguntzen eta ez die herritarrei bide horiek erabiltzen laguntzen. Adibidez, eskualde bereko edo hurbileko udalerriek, litekeena da proiektuaren bigarren fasera arte (2029-2035) itxaron behar izatea ondoko udalerrira lanera edo ikastera joateko. Lehentasuna eman behar zaie trazadurak eta luzera txikiagoko proiektuak lotzeari, eskualdeetako lanei lehentasuna emateari eta ahalik eta modu funtzionalenean egiteari, egunerokotasunerako erabilgarritasun gutxiko trazadurak baino.
Bilbo eta Basauri arteko bide berdearen proiektuaren segurtasuna hobetu nahi dugu Boluetako zubian, BI-712 errepidea gurutzatzean puntu beltza saihestuz. Egungo proiektuak ez du bizikleten eta oinezkoen segurtasuna bermatzen; izan ere, bizikletek bi norabideko errepide bat gurutzatu behar dute, egunero ibilgailu motordunen jario handia duena eta 30 km/h-tik gorako abiaduran doana.
Ingurumen-inpaktu txikiena duten proiektuak lehenestea, inpaktua arintzeaz gain eta ingurumen-hobekuntzarako aprobetxatzeaz gain: zuhaitzen birnaturalizazioa (fubialak edo basotsuak), espezie inbaditzaileak kentzea, material jasangarriak erabiltzea, etab.
Foru plan berria baliatu behar da bide publikoen inbentarioak eguneratzeko, udalerrietako bide guztiekin, bide publikoak beti publikoak izan daitezen, eta Bizkaiko Foru Aldundiari eskatu behar zaio babes eta ikuskapen lana egin dezala, “Bideberdeak” planaren arduradun gisa, eta neurriak har ditzala, bide publikoak pribatizatzearen aurka, ordaindu, hornitu eta diru publikoz mantendu diren auzo-bideak ixten dituzten lur pribatuen jabe askoren jabetzaren alde.
Bizikleta-bideak beste bizikleta-bide batean edo gertuen dagoen galtzadan amai daitezen eskatzea, eta espaloietan amaitzen diren bizikleta-erreiak saihestea, errepidea modu arriskutsuan gurutzatzera behartzen duten edo aldez aurretik abisatu gabe desagertzen diren hormen aurka.
Guk, Sagarrak Ekologista Taldeak, ibilbide luzea egin du ingurumenaren defentsan, Ekologistak Martxan-ekin batera, eta ingurumena eta gure inguruneko bizi-kalitatea defendatzeko eta hobetzeko helburua du; gure alegazioak jakinarazten ditugu, eta kontuan hartzea espero dugu.
EMAN HARTURAKO:
Zirkuitu ibilbidea 2, Industrialdea 15
20160 Lasarte-Oria. Gipuzkoa. Euskal Herria
bizibaratzea@bizibaratzea.eus
+34 943371545