Asteroko buletina
Azalorea unibertsitatean eskolatutako aza besterik ez da

Bizi baratzearen plaza

Ekologistak Martxan
Ekologistak Martxanetik ekologismo soziala jorratzen dugu. Ingurumenaren arazoak, ekoizpen eta kontsumo ereduekin loturik daudela uste dugu, geroz eta globalizatuagorik dagoen mundu honetan; eta guzti honek, bestelako gatazkak sozialak eragiten ditu gure ikuspegitik: Iparralde eta Hegoaldearen arteko harremanak, desberdintasun sozialak...

Hegaldi laburren debekua Frantzian: Espainian errepikatu beharreko neurria

2023-05-25 07:31
  • Ecologistas en Acción taldeak Frantzian trenbide alternatiboa duten aireko ibilbideak kentzea indarrean sartu dela ospatu du, baina horrelako neurriei anbizio handiagoa emateko beharraz ohartarazi du, horien eragina ahalik eta handiena izan dadin.
  • Erakunde ekologistak Espainiako Mugikortasun Jasangarriaren Legean antzeko neurri bat sartzea eskatzen du, gehienez 4 orduko trenbide-alternatiba duten hegazkinez egindako joan-etorriak kentzeko.

Frantziako Egunkari Ofizialean argitaratu ondoren, indarrean sartu da hegaldi nazionalak debekatzen dituen neurria, bi ordu eta erdi baino gutxiagoko tren-alternatiba dagoenean. Neurria 2021eko abuztuaren 22ko Klimari eta Erresilientziari buruzko Legean jasota dago, baina Europako Batzordeak kasua aztertzea eragin zuen industriaren errekurtso baten ondorioz hainbat hilabetez etenda egon da. Neurri horrek, gaur egun, Paris-Orly eta Bordele, Nantes eta Lyongo aireportuen arteko konexioak ezabatzea dakar.

Ecologistas en Acción taldeak araudi hori indarrean sartu dela ospatu du, nazioarteko testuinguruan aitzindaria delako; hala ere, anbizio handiagoa eskatu du mota horretako araudiak diseinatzeko orduan, emisioen murrizketari dagokionez eragina maximizatzeko.

Erakundeko bozeramaile Pablo Muñozen arabera, “neurri hori bide onetik doa eskaintza mugatzeko neurriei dagokienez, baina trenbide-alternatibarako 2,5 orduko muga ezartzea edo konexio-hegaldi guztiak baztertzea muga garrantzitsuak dira arauaren eraginkortasunerako, Frantziako zenbait gizarte-erakundek adierazi dutenez“.

Arau horrek bultzada bat ematen dio garraio-modu oso kutsatzaileen eskaintza mugatzeko erregulazioak abiarazteari, alternatiba iraunkorrak dauden bitartean. Ildo horretan, Ecologistas en Acción taldeak Espainiako hegaldi laburrak mugatzea eskatu du, eta zenbait datu eman ditu: 2013 eta 2019 artean, bidaiarien etxeko operazioak % 27 igo ziren, eta hegaldi horiei lotutako emisioak % 30 handitu ziren, nahiz eta aldi berean aireontzien hobekuntza teknologikoak eta efizientziakoak izan ( % 14, batez beste). Trantsizio Ekologikoko Ministerioaren datuen arabera, etxeko hegaldiek 3,15 milioi tona CO2 sortu zituzten Espainian 2019an.

Pablo Muñozek gaineratu duenez, “kontuan hartuta garraioa dela Espainian emisio gehien sortzen duen sektorea (guztizkoaren % 29,6) eta Energia eta Klimaren Plan Integratu Nazionalak sektore horren emisioak % 33 murrizteko helburua ezartzen duela 2030erako, nahitaezkoa eta premiazkoa da hainbat motatako neurriak abian jartzea, modu koordinatuan aire-garraioaren emisio gero eta handiagoei aurre egiteko”.

Hori dela eta, erakunde ekologisten esanetan, hegaldi laburren ordez tren-ibilbideak egitea oso egokia da Espainia bezalako estatu batean, EBko abiadura handiko trenbide-sare zabalenarekin eta Madril-Bartzelona aire-korridore txundigarriekin, 2019an ia 35.000 operazio sortu baitzituen eta Europar Batasun osoan gehien isurtzen duen ibilbideetako bat baita.

Ecologistas en Acción taldeak eskatu du Mugikortasun Jasangarriaren Legean, gaur egun Diputatuen Kongresuan izapidetzen ari den horretan, artikulu bat sartzea, gehienez 4 orduko trenbide-alternatiba duten hegaldi laburren ezabaketa arautzeko. Proposamen hori, beste 13 erakunde sozial, sindikal, ekologista eta gazterekin batera, Legebiltzarrean ordezkaritza duten talde politikoei helarazi zaie, eta horietako batzuk -Unidas Podemos, ERC, EH Bildu, Mas Pais- PSOEk proposatutako lege-proiektuaren zuzenketa propiotzat hartu dituzte. Alderdi Popularrak ere aitortu du gaia aztertzeko prest dagoela, aireko ibilbideekiko trenbide alternatibarik badagoela ziurtatzen bada.

Pablo Muñozek amaitu du: “Frantzian abian jarritako neurriak, Europako Batzordearen bermearekin, Europar Batasuneko beste herrialde batzuek, Espainiatik hasita, izan behar duten bidea erakusten du. Horregatik, Espainiako Gobernuari eta PSOEri ausardia eskatzen diegu gai horri heltzeko eta hegaldi laburren ezabaketa benetan jasangarritzat jo daitekeen Mugikortasun Lege batean sartzeko”.

atzera
Asteroko buletina

EMAN HARTURAKO:

Zirkuitu ibilbidea 2, Industrialdea 15
20160 Lasarte-Oria. Gipuzkoa. Euskal Herria
bizibaratzea@bizibaratzea.eus
+34 943371545

OlatuKoop

Ekonomia sozial eraldatzailearen sareko kide da ARGIA (Bizi Baratzea). Informazio burujabetza helburu, egunerokoan gauzak egiteko beste modu batean sinesten dugu.

BIZI BARATZEAko edukiak kopiatu, moldatu, zabaldu eta argitaratzeko libre zara, beti ere, gure egiletza direla aitortzen baduzu eta baldintza beretan egiten baduzu.

gora