Egurra diamantea baino arraroagoa da

Bizi baratzearen plaza

Ekologistak Martxan
Ekologistak Martxanetik ekologismo soziala jorratzen dugu. Ingurumenaren arazoak, ekoizpen eta kontsumo ereduekin loturik daudela uste dugu, geroz eta globalizatuagorik dagoen mundu honetan; eta guzti honek, bestelako gatazkak sozialak eragiten ditu gure ikuspegitik: Iparralde eta Hegoaldearen arteko harremanak, desberdintasun sozialak...

Distantzia luzeko trenaren erabiltzaileen erdiek baino gehiagok ( % 59) garraiobide hori saihesten dute Espainian, txartelak erosteko zailtasunengatik

2025-10-22 10:50
  • Transport & Environment plataformarako YouGov-ek egindako azterlan batek (plataforma horretako kide da Ecologistas en Acción) ohartarazi du tren-txartelak erreserbatzeko sistema hobetu behar dela, EBn garraiobide horren erabiltzaile kopurua handitzeko.
  • Ecologistas en Acción taldeak anbizio handiagoa eskatu die Erkidegoko erakundeei eta estatu kideei, tren-txartelak saltzeko plataformei eta erabiltzaileen eskubideei buruzko legedi berrian.

Ikerketaren esparruan Europako zazpi herrialdetan (Erresuma Batua, Frantzia, Alemania, Italia, Espainia, Polonia eta Errumania) inkestatutako 10.000 pertsonetatik, distantzia luzeko bidaiarien ia bi herenek ( % 61) adierazi zuten ez zutela trena behin ere erabili, txartelak erreserbatzerakoan izandako zailtasunengatik. Bestalde, elkarrizketatutako distantzia luzeko trenen erabiltzaileen % 43k adierazi zuten trenbidea gehiago erabiliko zutela joan-etorrietarako, online erreserba errazagoa balitz.

Erreserba-sistemetan eta bidaiarien eskubideen arloan zer hobekuntza nahi dituzten galdetu zaienean, zazpi herrialdeetan inkestatutako pertsonen % 46 tren-txartel guztiak plataforma bakar batean erreserbatzearen alde agertu zen. Bestalde, % 42 tren-txartelak erreserbatzeko plataformek ibilbide jakin baterako erabilgarri dauden tren guztiak erakustearen alde agertu zen. Aitzitik, % 10ek baino ez zuen hobetsi egungo sistema, tren-konpainiek erabakitzen baitute non saltzen diren txartelak.

Inkestak erakusten du, halaber, gazteek nahiago dutela trena distantzia luzeko bidaietarako garraiobide lehenetsi gisa. Distantzia luzeak bidaiatzen dituzten 18 eta 24 urte bitarteko gazteen artean, % 69k saihestu egin zuen horrelako ibilbide baterako txartela erostea erreserbatzeko zailtasunak zituelako (distantzia luzeko bidaiari guztien % 61en aldean), eta 18 eta 24 urte bitarteko gazte guztien % 41ek trena gehiago erabili nahiko luke online erreserba errazagoa balitz (inkestatu guztien % 35en aldean).

Inkestaren emaitzak Estatuan

Espainiarako inkestaren emaitzei dagokienez, ondorioak inkestatuen multzorako erregistratutako joeren oso antzekoak dira. Hala, distantzia luzeko trenak erabiltzen dituztenen % 59k adierazi zuen ez zuela gehiagotan hartu trenak, txartelen erosketan izandako konplikazioengatik. Aldi berean, Espainian elkarrizketatutako pertsona guztien % 35ek ziurtatu zuten erreserba-prozesua errazagoa balitz, trenez gehiago bidaiatuko lukeela.

Azkenik, nabarmentzekoa da pertsona gehienek (18 eta 24 urte bitartekoen % 68k eta laginaren % 56k Espainian) uste dutela garrantzitsua dela bidaien karbono-aztarna erakustea garraiobide guztietarako erreserba egitean. Eta Espainian inkestatutako pertsona guztien % 50ek eskatu zuen konexio bat galtzen duten pertsonak hurrengo trenera igo ahal izatea kostu gehigarririk gabe, baita beste operadore batena izanda ere.

Ingurumen-erakundeentzat, adierazitako iritziek erakusten dute egungo legeria ez dela bat etortzen trenbidearen erabiltzaileen beharrizanekin; izan ere, horren arabera, trenbide-operadoreek ez dute eskumenaren bidaiak beren erreserba-plataformetan erakusteko betebeharrik, ezta beste plataforma batzuetan haienak eskaintzeko betebeharrik ere. Era berean, askotariko operadoreen arteko loturak dituzten bidaien kopurua pixkanaka handitzen ari den testuinguru batean, batez ere mugaz gaindiko bidaietan, deigarria da erabiltzaileen eskubideen babesgabetasuna.

Gabezia horiek arintzeko, Europako Batzordea hiru araudiz osatutako lege-sorta bat prestatzen ari da (Single Digital Booking and Ticketing Regulation, Multimodal Digital Mobility Services Regulation eta Passengers “Rights Regulation), tren-txartelen erreserba errazteko eta erabiltzaileen eskubideak babesteko.

Pablo Muñoz Nietok, Ecologistas en Acción taldeko Mugikortasun Iraunkorreko koordinatzaileak, honakoa adierazi du: “Tren-txartelen erreserba ekintza azkarra eta erraza izango dela bermatu behar dute EBk eta estatu kideek, trena bezalako modu jasangarrienetarako ibilbide luzeetan garraio modala sustatzeko. Eta trenez bidaiatzen duten pertsonak babestuta senti daitezela dagozkion konexioak hartzea eragozten duten atzerapen edo ustekabeko zirkunstantzien kasuan. Herritarrek trena nahi dute, eta erakundeek ahalik eta gehien egin behar dute, ahalik eta modurik errazenean eta seguruenean emateko “.

Inkestaren emaitzak

: Here’s what Europeans from 7 countries think of rail booking processes

atzera
gora