Astelehenero 8:00etan zure epostan
Diputatuen Kongresuaren Osoko Bilkurak Suma Talde Plurinazionalak erregistratutako Legez Besteko Proposamena (LPN) bozkatuko du gaur arratsaldean. Bertan, Gobernuari eskatzen zaio “luxuzko garraiobideen erabilerak eragindako emisioak larritzen dituen zerga berri bat onar dezala, zehazki, jets pribatuetako hegaldiak eta luxuzko yateetan egindako bidaiak”. Lehen aldia izango da Behe Ganberak gai bati buruz eztabaidatzen duena, eta talde parlamentario guztiek horren inguruko iritzia eman beharko dute.
Hegazkinen eta yate pribatuen erabilerarako zerga bat ezartzeaz gain, PNLk bilgarriak izan daitezkeen funtsak erabiltzea proposatu du, “garraioa demokratizatzeko neurrien kostua finantzatzeko, hala nola txartel bakarra, eta trenbide-sarea hobetzeko”.
Herritar gutxik erabiltzen dituzten garraiobide horiek ingurumenean duten eraginaren aurrean, Ecologistas en Acción taldeak proposatutako neurria ospatu du, eta joan-etorri horiekin amaitzeko neurriak ezartzeko beharra berretsi du. 2024ko azaroan, erakunde ekologistak Centro de Desintoxicación de Jets Privados komunikazio-kanpaina abiarazi zuen, elite dirudun batek garraiobide hori gehiegi erabiltzen duela salatzeko eta haren eraginen inguruan sentsibilizatzeko.
En el marco de dicha campaña, Ecologistas en Acción animaba a políticos/as, empresarios/as y celebridades a “desintoxicarse” de su adicción a volar en jet privado. Al mismo tiempo, desmentía con datos el hecho de que el jet privado sea una herramienta de trabajo: el 35 % de todas las operaciones en jet privado registradas en España en 2023 se concentraron en los meses de junio y agosto, siendo los aeropuertos de Palma de Mallorca, Madrid, Ibiza y Málaga los más frecuentados.
Kanpaina horren baitan, Ekologistak Martxan taldeak politikariak, enpresariak eta ospetsuak “desintoxikatzera” animatu zituen, jet pribatuan hegan egiteko. Aldi berean, datuen bidez gezurtatu zuen jet pribatua lan-tresna bat dela: Espainian 2023an erregistratutako jet pribatuko eragiketa guztien % 35 ekainean eta abuztuan kontzentratu ziren, eta Palma Mallorcako, Madrilgo, Eivissako eta Malagako aireportuak izan ziren gehien erabili zirenak.
Transport & Environment enpresaren ikerketa baten arabera, hegazkin pribatuak bidaiarien hegazkinak baino 10 aldiz karbono-intentsiboagoak dira batez beste, eta trenak baino 50 aldiz kutsatzaileagoak. 2023an, Espainiako 79 aireportu edo aerodromok hegazkin pribatuen operazioak erregistratu zituzten. Horietatik, 9.216 zuzeneko konexio zenbatu ziren mundu osoko beste aireportu batzuekin. Guztira, urte hartan jet pribatuko 114.656 eragiketa erregistratu ziren Espainian, hau da, bost minuturo bat.
Pablo Muñoz Ecologistas en Acción taldeko Mugikortasun Iraunkorreko koordinatzaileak adierazi duenez, “luxuzko jet eta yateen erabilera arautzeko bidean aurrera egin behar dugu, eta gaurko eztabaida aukera paregabea da talde parlamentarioek hori egiteko borondatea ager dezaten. Jets pribatuak planetarentzat kaltegarriena den mugikortasun modua dira. Eta sozialki bidegabeena ere bai: munduko biztanleriaren % 0,003k bakarrik erabiltzen du abiazio pribatua, eta erabiltzen duen erregaiaren gaineko zergak ordaintzetik salbuetsita dago. Biztanleria dirudunenak jet pribatua erabiltzen duen bitartean, krisi klimatikoaren ondorioak planeta osoak pairatzen ditu. Zergatik jarraitu horrelako bidegabekeriak onartzen? “.
EMAN HARTURAKO:
Zirkuitu ibilbidea 2, Industrialdea 15
20160 Lasarte-Oria. Gipuzkoa. Euskal Herria
bizibaratzea@bizibaratzea.eus
+34 943371545